شهریار فکری اجیرلو

دانستن حقایق زندگی
مشخصات بلاگ
شهریار فکری اجیرلو
چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ب.ظ

سوسیال مدیا

تاثیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر ارتباط همسران

ـ ایجاد پیوندهای مجازی و قطع پیوندهای حقیقی:

در صورت وجود ضعف در پیوندهای حقیقی بین زوجین و وجود مسائل حل نشده بین آنها،‌ پیوندهای مجازی می تواند جایگزین پیوندهای حقیقی شده و در نهایت به ناپایداری و قطع احتمالی رابطه بین زوجین منجر شود.

ـ بی‌توجهی به نیازهای عاطفی و روانی زوجین:

حضور افراطی هریک از زوجین در فضای مجازی به ویژه در حضور دیگری، با کاستن از فرصت توجه به نیازهای عاطفی و روانی زوجین همراه است و به افزایش نارضایتی و تنش‌ها در خانواده دامن می‌زند.

ـ کاستن از فرصت گفتگو و اعتماد آفرینی:

استفاده مدیریت نشده از شبکه های اجتماعی مجازی با کاستن از فرصت گفتگو بین زوجین ،‌از ثبت خاطرات مشترک و تعامل عاطفی و احساسی مشترک بین زوجین می کاهد و این مسئله به تنهایی و انزوا و افسردگی زوجین می‌انجامد.

ـ شکل‌گیری روابط نامشروع به صورت خزنده:

ورود به روابط متقابل عاطفی با افراد غریبه و تداوم و تعمیق تدریجی صمیمیت ها،‌موجبات شکل گیری روابط نامشروع و گناه آلود بین افراد نامحرم را رقم می‌زند و تهدیدی جدی در برابر بنیاد خانواده است.در حالی که در بسیاری از مواقع خود افراد متوجه شکل‌گیری چنین خیانتی نمی‌شوند.

ـ رواج بی‌وفایی :

عادی سازی ارتباطات غیر اخلاقی در فضای مجازی به رواج بی وفایی و گسست در روابط همسران و شانه خالی کردن از مسئولیت در مقابل همسر منجر می‌شود.

ـ تنوع‌گرایی در روابط جنسی و عاطفی

ـ‌ افزایش خیانت یا شکستن عهد

ـ‌ طلاق و طلاق عاطفی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۴
شهریار فکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی