شهریار فکری اجیرلو

دانستن حقایق زندگی
مشخصات بلاگ
شهریار فکری اجیرلو

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳ ب.ظ

درد بیماران اس ام ای

@sma مسئول محترم لطفا لحظه ای نفس نکش ،وقتی بلند میشوی به سر و دست و گردنت فشار وارد کن بعد بلند شو ،سوزنی در پایت فرو ببر بعد راه برو. چه حسی داری ؟ اینها یک لحظه از زندگی بچه های ماست. تو میتوانی پس داروی #اسپینرازا رو وارد کن بیمار #sma برای زنده ماندن و زندگی کردن بهش نیاز دارد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۳
شهریار فکری
يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۲۵ ب.ظ

آدمهای عصبانی

قدر آدمهایى که زود عصبی میشوند را بدانید اینها همان لحظه داد میزنند قرمز میشوند قلبشان درد میگیرد دستانشان میلرزد... ولی براى زمین زدن شما هیچ نقشه ای نمیکشند! آنها تمام نقشه شان همان عصبانیت بوده و تمام آنهایى که زود عصبانی میشوند آدمهایى هستند که رقیق ترین و پاک ترین وجدان را دارند... #جیمز_لورنس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۶:۲۵
شهریار فکری
يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱ ب.ظ

سخن حق

چارلی چاپلین میگه: آدم خوبی باش ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن...! همیشه آنچه که درباره " من " میدانی باور کن نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای " من " همانم که دیده‌ای نه آن‌که شنیده ای ...!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۲:۳۱
شهریار فکری
پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۴ ب.ظ

تلنگر اجتماعی

✅ سه چیز برادر را از برادر جدا می کن✅ سه چیز برادر را از برادر جدا می کند 1.زن 2.زر 3.زمین سه چیز در زندگی یکبار به انسان داده می‌شود. 1.والدین 2.جوانی 3.شانس سه چیز دلتنگی می آورند. 1.مرگ والدین 2.مرگ برادر 3.مرگ فرزند سه چیزدردنیا لذت بخشند. 1.آب 2.اتش 3.آرامش سه چیز را هرگز نخور. 1.غصه 2.حرام 3.حق سه چیز باعث سقوط انسان است. 1.غرور 2.دشمنی 3.جهل سه چیز را باید افزایش داد. 1.دانش 2.دارائی 3.درخت سه چیز انسان را تباه میکند. 1.حرص 2.حسد 3.حماقت سه چیز را همیشه بخور. 1.سیب 2.سیر 3.سرکه با سه چیز همیشه دوستی کن. 1.عشق 2.عدالت 3.عبادت سه چیز رنج آور است. 1.بیماری 2.بی پولی 3.بی م سه چیز در زندگی یکبار به انسان داده می‌شود. 1.والدین 2.جوانی 3.شانس سه چیز دلتنگی می آورند. 1.مرگ والدین 2.مرگ برادر 3.مرگ فرزند سه چیزدردنیا لذت بخشند. 1.آب 2.اتش 3.آرامش سه چیز را هرگز نخور. 1.غصه 2.حرام 3.حق سه چیز باعث سقوط انسان است. 1.غرور 2.دشمنی 3.جهل سه چیز را باید افزایش داد. 1.دانش 2.دارائی 3.درخت سه چیز انسان را تباه میکند. 1.حرص 2.حسد 3.حماقت سه چیز را همیشه بخور. 1.سیب 2.سیر 3.سرکه با سه چیز همیشه دوستی کن. 1.عشق 2.عدالت 3.عبادت سه چیز رنج آور است. 1.بیماری 2.بی پولی 3.بی مرامی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۸ ، ۲۰:۱۴
شهریار فکری
دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ب.ظ

آدمهای بی تفاوت

آدم‌هایِ خوبِ بی‌تفاوت! چند نکته اندر باب بی‌تفاوتی‌های ما نسبت به دیگران وقتی در یک کشتی که با مسافرهایش به سمت یک مقصد مشترک در حال حرکت باشد، یکی از مسافرین که در جای خودش نشسته، بخواهد کشتی را سوراخ کند، طبیعی است که سایر مسافرها سریع جلویش را می‌گیرند، چون سرنوشت همه مسافرها به سالم ماندن این کشتی بستگی دارد و کسی نباید بی‌تفاوت باشد. امر به معروف ترس که شاخ و دم ندارد. می‌ترسیم دیگر! البته شاید اعتراف کردن به ترس باشد که شاخ و دم داشته باشد. یکی از دلایل بی‌تفاوتی ما نسبت به دور و اطرافمان، دقیقاً همین ترس است. ترس از این که من اگر دخالت کنم طرف مقابل چه واکنشی خواهد داشت! اگر بروم و طرف را از دعوا نجات دهم، نکند خودم را لت و پار کنند! اگر این حرف را به رئیسم بزنم، حقوقم را قطع نکند و ... در این جور مواقع، آدم این قدر با خودش همین حرف‌ها را می‌زند که مجبور می‌شود فقط بیننده و تماشاچی صحنه باشد! حتی در روایت داریم در روز قیامت، خدا جلوی آدم را می‌گیرد و نگهش می‌دارد که چرا وقتی چنین عملی را دیدی، هیچ کاری نکردی و شتر دیدی، ندیدی! آن فرد هم آن جا راست و حسینی می‌گوید که ترسیدم! خدا هم در جوابش می‌گوید: من سزاوارتر بودم که از من بترسی.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۸ ، ۲۳:۵۸
شهریار فکری
پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۰۰ ب.ظ

رویای امپراتوری

آیا اردوغان واقعا به دنبال کشورگشایی و احیای امپراطوری عثمانی است؟ نیک دانفوراث در فارین پالیسی نوشت: درگیری لفظی بین آنکارا و بغداد در چند هفته گذشته بر سر نقش ترکیه در آزاد سازی موصل به موج جدیدی از ملی… همکاری برای مقابله با چالش‌های مشترک محور ملاقات شاهزاده سعودی با پامپئو و اسپر ترامپ: کردها در جنگ دوم جهانی در "نرماندی" (فرانسه) به کمک ما نیامدند!/ آنها فقط در زمین خود می‌جنگند وزارت دفاع ترکیه از پیشروی نیروهای خود در شرق فرات خبر داد/ ۱۵ کشته و ۴۱ زخمی در حمله به شمال سوریه توافق فراحزبی سناتورهای آمریکایی برای تحریم ترکیه واکنش تند عرب های خلیج فارس/کوبانی بمباران شد/کشته شدن سه کودک در حمله ترکیه/آغاز حمله زمینی ارتش ترکیه به ۱۸۱ هدف از جمله زندان داعشی‌ها در خاک سوریه حمله کرده است/ چهار کشته در حمله به قامشلی پامپئو: ترکیه با چراغ سبز ما به سوریه حمله نکرده است واکنش اردوغان به طرح تحریمی سناتور آمریکایی ورود نیروی زمینی ترکیه به خاک سوریه ترامپ: داریم از جنگ‌های بی‌پایان خارج می‌شویم؛ مجبوریم این کار را بکنیم بیشتر »  آیا اردوغان واقعا به دنبال کشورگشایی و احیای امپراطوری عثمانی است؟ مجموعه: اخبار بین الملل تاریخ انتشار : پنج شنبه, 18 مهر 1398 11:17 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اردوغان نیک دانفوراث در فارین پالیسی نوشت: درگیری لفظی بین آنکارا و بغداد در چند هفته گذشته بر سر نقش ترکیه در آزاد سازی موصل به موج جدیدی از ملی گرایی و الحاق گرایی در بین رهبران و رسانه های ترکیه منجر شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دو موقعیت جداگانه پیمان لوزان را مورد انتقاد قرار داده است. این معاهده مرزهای ترکیه مدرن را خلق کرد. اردوغان ظاهرا گسترش مرزهای کشور را در سر می پروراند. او گفت که اسکان اقلیت های ترکیه در خارج از مرزهای کنونی به نفع همه خواهد بود. ترکیه همچنین ادعاهایی را در مورد شهر موصل عراق مطرح کرده است. آنکارا در حال حاضر یک پایگاه نظامی کوچک در این شهر دارد. همچنین هم زمان با حمله نیروی هوایی ترکیه به نیروهای کرد در سوریه و تعقیب و گریز میان جنگنده های ترکیه و یونان بر فراز دریای اژه، رسانه های حامی دولت اردوغان نیز اخیرا مجموعه ای از نقشه های غیر دقیق با مرزهای جدید را تبلیغ کرده اند. به گزارش انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است: البته ترک ها به این زودی ها بخشی از خاک عراق را به خود ملحق نخواهند کرد. در هر صورت صحبت های اخیر اردوغان نشان می دهند که ملی گرایی ترکی هنوز نقش مهمی در شکل گیری سیاست های داخلی و خارجی این کشور دارد. اما با نگاهی به تاریخ منطقه پی می بریم این نوع تفکر ملی گرایانه می تواند به مداخلات نظامی و تنش هایی منجر شود که در نهایت امنیت و جایگاه منطقه ای ترکیه را تضعیف خواهد کرد. اما نقشه های نمایش داده شده در تلویزیون ملی ترکیه دقیقا نقشه امپراطوری عثمانی نیستند. این نقشه ها حتی ارتباطی با دنیای مسلمانان یا ترک زبان ها ندارند. در واقع آن ها بر اساس تاریخ ترکیه در یک قرن گذشته طراحی شده اند و اطلاعات مفیدی در مورد افکار اردوغان فراهم می کنند. این نقشه ها ظاهرا مرزهای تعریف شده در پیمان میثاق ملی ترکیه را نشان میدهند. اردوغان اخیرا به نخست وزیر عراق پیشنهاد کرده بود که متن این سند را برای درک کردن ادعاهای ترکیه در مورد موصل بخواند. پیمان میثاق ملی در سال 1920 بعد از شکست امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول امضا شد. این سند به طور ویژه به بخش هایی اشاره میکند که حکومت مرکزی ادعای مالکیت آن ها را داشت. بعد از آنکه رهبران امپراطوری عثمانی و متحدین در سال 1918 اعلام آتش بس کردند، ارتش عثمانی هنوز نواحی اشاره شده در معاهده میثاق ملی را تحت کنترل داشت. بخش های سوریه و عراق نیز در این نقشه حضور دارند. اما رهبران متحدین به طور صریح به ترک ها گفته بودند که امپراطوری عثمانی بعد از 1918 نمیتواند همه این مناطق را تحت کنترل خود داشته باشد. این اختلافات دوباره به شروع درگیری بین نیروهای ترک تحت رهبری مصطفی آتاتورک و نیروهای اروپایی منجر شد. آتاتورک در نهایت توانست کشور ترکیه مدرن را پایه گذاری کند. در تاریخ رسمی ترکیه از آتاتورک به خاطر محقق کردن مرزهای مشخص شده در پیمان میثاق ملی تقدیر شده است. البته ترک ها در مورد این موضوع اغراق کرده اند، زیرا آن ها نتوانستند برخی نواحی همچون موصل را در چارچوب مرزهای خود نگه دارند. اما در سال های اخیر اردوغان به دنبال القای این روایت بوده است که تمایل آتاتورک به ترک کردن نواحی همچون موصل و جزایر واقع در دریایی اژه در واقع خیانت به آرمان ترک ها بوده است. یکی از اهداف اردوغان در ترکیه و عراق شکست دادن حزب کارگران پاکستان یا پ ک ک بوده است. اقلیت های ترک در کشورهای همسایه یکی از ابزارهای مهم سیاست خارجی ترکیه بوده اند. برای مثال می توان به تیپ سلطان مراد اشاره کرد که با محوریت ترکمن های سوریه تشکیل شده است و تحت حمایت آنکارا قرار دارد. دولت اردوغان در سال های گذشته از این نیروهای ترکمن برای مقابله با رژیم بشار اسد و همچنین پ ک ک بهره برداری کرده است. جمعیت ترکمن ساکن در اطراف شهر موصل نیز یکی از سرمایه های مهم آنکارا در داخل عراق بوده اند. نیروهای ویژه ارتش ترکیه از سال 2003 در حال همکاری برای نیروهای ترکمن عراقی برای مبارزه با اعضای پ ک ک در شمال عراق بوده اند. اما اخیرا اردوغان عنصر جدیدی را به سیاست خارجی کشورش اضافه کرده است: فرقه گرایی سنی. او اخیرا در ارتباط با اوضاع موصل گفته بود که ترکیه هیچ وقت برادران عرب سنی خود را ترک نخواهد کرد. او به خوبی می داند که استفاده از این تاکتیک می تواند برای جلب حمایت داخلی و پیشبرد نیازهای سیاست خارجی ترکیه موثر باشد. سیاست فرقه گرایی آنکارا در موصل آشکار بوده است. دولت اردوغان بارها در مورد خطرات شبه نظامیان شیعه به جمعیت سنی هشدار داده است. اردوغان از این سیاست برای پیشبرد اهداف خود در سوریه نیز بهره گرفت. او در راستای سرنگون کردن رژیم اسد از شورشی های سنی حمایت کرده است. سیاست کنونی ترکیه در خاورمیانه تا حدود زیادی ناشی از درگیری های این کشور با گروه پ ک ک بوده است. نیروهای پ ک ک در سال های گذشته توانستند به پیروزی های زیادی در شمال سوریه دست پیدا کنند. در سال 1998 آنکارا رهبران سوریه را تهدید کرد که در صورت پناه دادن به اعضای این گروه به خاک این کشور حمله خواهند کرد. در نهایت دمشق مجبور به موافقت با خواسته های ترکیه شد. عراق نیز بر همین اساس در طول دو دهه گذشته به ترکیه اجازه داده بود که پایگاه نظامی خود در نزدیکی موصل را حفظ کند. ترک ها از این پایگاه برای انجام حملات خود علیه پ ک ک استفاده می کنند. آنکارا همیشه مداخلات نظامی خود را با امنیت ملی ارتباط میدهد. امروزه دولت اردوغان تاکید می کند که هدف از حضور نیروهای ترکی در عراق پیشگیری از حملات تروریستی کردها در آینده است. بدون تردید تا زمانی که پ ک ک به حضور خود در داخل عراق ادامه دهد، آنکارا در مجامع داخل و بین المللی از این بهانه برای ادامه مداخلات نظامی در خارج از مرزهای خود استفاده خواهد کرد. اردوغان علاوه بر توجیهات قوی، دینی و تاریخی از یک استدلال دیگر نیز برای مداخله در داخل عراق بهره می گیرد: آمریکا و روسیه همیشه حضور پررنگی در منطقه داشته اند، در حالی که از لحاظ تاریخی هیچ ارتباطی با این کشورها نداشته اند. او اشاره می کند که ترکیه دارای 220 مایل مرز مشترک با عراق است. او به حمله آمریکا به عراق در سال 2003 اشاره و این سوال را مطرح کرد که آیا صدام حسین آمریکایی ها را برای مداخله در عراق دعوت کرده بود. آنکارا تا زمانی که توسط دولت های همسایه به چالش کشیده نشود به مداخلات خود ادامه خواهد داد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۸ ، ۱۳:۰۰
شهریار فکری
چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲ ب.ظ

بعد از قیام مختار

ابراهیم اشتر بعد از مختار با مصعب بیعت کرد ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸ تعداد نظرات: ۱۰ وی پس از قتل مختار بن ابی عبیده ثقفی به دست سپاهیان عبدالله بن زبیر، از دو جناح متخاصم باقیمانده، یعنی سپاه شام به فرماندهی عبدالملک بن مروان و سپاه حجاز و عراق به فرماندهی عبدالله بن زبیر، دعوت به همکاری شد. پارسینه: برخلاف آنچه که در سریال مختارنامه به تصویر درآمد، اختلافات ایراهیم مالک اشتر و مختار ثقفی بسیار عمیق و جدی بود به طوری که بعد از قتل مختار توسط سپاه مصعب بن زبیر در کوفه، مالک اشتر با مصعب بیعت کرد. ابراهیم، در قیام مختار بن ابی عبیده ثقفی، موقعیت مهمی بر عهده داشت و نام آورترین مرد این قیام، پس از مختار بود و از سوی مختار در شمال عراق، با سپاهیان شام به جنگ بزرگی پرداخت و پیروزی های فراوانی بدست آورد و عبیدالله بن زیاد را در آن نبرد به هلاکت رسانید و انتقام خون شهدای کربلا را از سپاهیان شام گرفت. ابراهیم بعد از اتمام کار از موصل به نصیبین رفت و کارگزاران خود را به نواحی مختلف جزیره فرستاد. گویا ابراهیم در ادامه کار از نهضت مختار کناره گرفته بود، از این­رو در پی حادثه حمله مصعب بن زبیر در پیوستن به مختار تعلل و سستی می­ورزید. و حتی گفته شده به نامه­ های مکرر و پشت سر هم مختار پس از شکست اولیه­ اش از قوای مصعب، توجهی نکرده، نزد او باز نگشت. از این­رو شاید بتوان حضور نداشتن ابراهیم در کوفه را از دلایل عمده شکست مختار از سپاه مصعب بن زبیر برشمرد و نیز ممکن است بتوان گفت، همین کناره­گیری او از مختار باعث شده بود که بعد از شهادت مختار مصعب بن زبیر از یک سو و عبدالملک مروان از سوی دیگر در او طمع ببندند تا ابراهیم را که مردی پر نفوذ و مدیر بود، را با خود همراه سازند؛ از این­رو مصعب نامه­ای به ابراهیم نوشته به او وعده داد که در صورتی که حکومت ابن­زبیر را بپذیرد، امارت مناطق شمالی عراق را به او می­سپارد نامه­ ی مشابهی نیز از سوی عبدالملک مروان -خلیفه اموی شام- به دست ابراهیم رسید. وی پس از قتل مختار بن ابی عبیده ثقفی به دست سپاهیان عبدالله بن زبیر، از دو جناح متخاصم باقیمانده، یعنی سپاه شام به فرماندهی عبدالملک بن مروان و سپاه حجاز و عراق به فرماندهی عبدالله بن زبیر، دعوت به همکاری شد. ولی او ترجیح داد که به سپاه عبدالله بن زبیر بپیوندد، تا هدف های خویش را در ریشه کن کردن شجره خبیثه بنی امیه، جامه عمل بپوشاند. پس از پیوستن ابراهیم بن مالک اشتر به مصعب، برادر عبدالله بن زبیر در عراق، شامیان به وحشت افتاده و برای جنگ با آنان به سوی عراق هجوم آوردند. سرانجام دو سپاه در غرب عراق و در ناحیه مِسکن، در کنار نهر دُجیل، در نزدیکی سامرا، به هم رسیده و به نبرد خونین پرداختند. در این جنگ خونین، سپاهیان شام به فرماندهی عبدالملک بن مروان پیروز شده و سپاهیان عراق را به هزیمت و شکست بزرگ واداشتند و در نتیجه تعدادی از سپاهیان عراقی، از جمله ابراهیم بن مالک اشتر نخعی، مصعب بن زبیر (فرمانده سپاه و عامل عبدالله بن زبیر در عراق)، عیسی فرزند مصعب بن زبیر و مسلم بن عمرو باهلی کشته شدند و عبدالملک بن مروان، خونریزی بزرگی به راه انداخت و پس از آن، کوفه و سایر شهرهای عراق را به تصرف خویش درآورد. عبدالملک قبل از این که به جنگ مصعب بیاید، با نامه هایی فرماندهان و فرمانداران او را تطمیع کرد. از جمله برای ابراهیم نیز نامه ای نوشت و به او قول حکومت عراقین را داد. ابراهیم نامه را به مصعب نشان داد و گفت: یقیناً او برای بقیه فرماندهان نیز چنین نامه هایی نوشته؛ آن ها را فرابخوان و اگر قول مساعد داده اند، گردن آنان را بزن. مصعب چنین نکرد و خود را برای جنگ آماده ساخت. عبدالملک نیز لشکری به فرماندهی برادرش محمد بن مروان، به جانب عراق گسیل داشت و سپاه دیگری برای جنگ با عبداللّه بن زبیر به مکه فرستاد. دو لشکر محمد بن مروان و ابراهیم در «اوانا» نزدیک نهر «دجیل» در دیر «جاثلیق» در «مسکن» نزدیک بغداد رو به رو شدند. ابراهیم به مصعب گفته بود که عتاب بن ورقاء را به کمکش نفرستد؛ زیرا او منافق است و با عبدالملک مکاتبه دارد؛ اما علی رغم توصیه ابراهیم، مصعب، عتاب بن ورقاء را به لشکر ابراهیم ملحق کرد. در لحظات حساس جنگ، عتاب بن ورقاء فرار کرد و عدّه زیادی را هم فراری داد. بدین ترتیب ابراهیم در محاصره افتاد. ناگهان با نیزه ها به طرف او هجوم بردند.و او را که به شدت مقاومت می کرد؛ به قتل رساندند. آن گاه قاتل ابراهیم، عبیدبن میسره، یکی از غلامان قبیله بنی عذره، سر ابراهیم را جدا کرد و برای عبدالملک بردند و سپس غلامان «حصین بن نمیر» به سبب کینه ای که از ابراهیم داشتند، بدن این قهرمان خستگی ناپذیر را با آتش سوزاندند قتل ابراهیم بن مالک اشتر، مصعب بن زبیر و سایر فرماندهان عراقی، در پانزدهم و به روایتی در سیزدهم جمادی الاول، سال 72 و به روایتی سال 71 هجری قمری واقع گردید. منابع روایی شیعه و سنی از ابراهیم بن مالک اشتر به عنوان یکی از روات حدیث نام برده­اند. او یکی از راویان روایت­های پدرش مالک بن اشتر برشمرده شده، روایت­هایی را از او نقل کرده است که حدیث وفات ابوذر در ربذه از آن جمله است. منابع: تاریخ طبری، اعیان الشیعه،دائره
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۸ ، ۲۳:۱۲
شهریار فکری
شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶ ب.ظ

#تلنگر

روزی فیل با سرعت از جنگل می گریخت! دلیلش را پرسیدند گفت: شیر دستور داده تا گردن همه زرافه ها را بزنند! گفتند: تو را چه به زرافه؟! تو که فیل هستی پس چرا نگرانی؟! گفت: بله من میدانم که فیل هستم؛ اما جناب شیر، الاغ را به پیگیری این دستور مأموریت داده!! وقتی مأموریت مهم را بر دوش افراد بیسواد و نادان میگذارند، نتیجه فاجعه بار خواهد بود!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۸ ، ۲۳:۲۶
شهریار فکری
سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲ ب.ظ

تلنگر اجتماعی

انشایم که تمام شد معلم با چوب دستی اش زد دستم

و گفت:

جمله هایت زیباست

گفتم اجازه آقا

پس چرا میزنید؟

لبخند تلخی زد و گفت

میزنم یا همیشه یادت بماند؛

خوب نوشتن 

و زیبا فکر کردن

در این دنیا تاوان دارد...

 

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۸ ، ۱۲:۲۲
شهریار فکری
يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵ ب.ظ

آموزنده

گوته می گوید اگر ثروتمند نیستی مهم نیست، بسیاری از مردم ثروتمند نیستند اگر سالم نیستی، هستند افرادی که با معلولیت و بیماری زندگی می کنند اگر زیبا نیستی برخورد درست با زشتی هم وجود دارد اگر جوان نیستی، همه با چهره پیری مواجه می شوند اگر تحصیلات عالی نداری با کمی سواد هم می توان زندگی کرد اگر قدرت سیاسی و مقام نداری، مشاغل مهم متعلق به معدودی انسان هاست اما، اگر «عزت نفس نداری»، هیچ نداری ..
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۵
شهریار فکری